dilluns, 5 de novembre de 2007

Crònica del final del Correllengua 07 a Perpinyà

Dissabte vaig anar amb l'Esteve a Perpinyà per fer el final del Correllengua d'enguany (si voleu veure la notícia de Vilaweb, feu clic aquí). L'autobús sortia a les 9 h del matí de dissabte i jo em vaig despertar a les 9.15 h. Pels meus collons que arribava a Perpinyà! Vaig anar a cercar un bus regular, però ja havien sortit. Així, al passeig de Gràcia vaig agafar un tren cap a Cervera (que, amb mentalitat espanyola, molts catalans, i no només del nord, li diuen Cerbére). Eren més de les dues quan vaig arribar allà, i el primer tren a Perpinyà partia a les 16.30 h. Vaig començar a caminar i a fer autoestop, i a la mitja hora de caminar per la carretera (per cert, la costa aquella és molt polida, recorda la costa nord de Menorcxa), m'agafava una parella de gironins amb la seva nena que també anaven a Perpinyà pel Correllengua. Damunt les 15.30 h, arribava a Perpinyà.

Hi havia molt poca gent. Sembla que hi hauria hagut mala organització (no hi havia ni els de la Bressola, que van fer baixar tota l'escola a Barcelona per l11 de setembre). Erem pocs, però tot i així, hi va haver un incident, perquè al nord hi ha catalans que diuen que la immigració és invasió i que Catalunya és per als catalans. Aquells devien dir coses lletges a algú i se'ls va fer fora de la manifestació. Quina por: extrema dreta catalana! Vam veure quatre algueresos: sí, existeixen.

Després, vam anar a menjar al bar d'uns gitanos --ben catalans ells, evidentment-- que tenien molt menjar i molt barat, més de les dues coses que a la majoria de bars del sud. Els nens gitanos, però, parlaven més francès que català, tot i que l'amo del bar, el senyor Escudero crec, ens va assegurar que no. Després, vam conèixer unes gitanes que ens van acompanyar fins a la vora del concert. Vam riure molt i s'ho van passar molt bé (per cert, n'hi havia una de fadrina, si a algú li interessa, li cercaven marit). Només hi va haver que quan vam arribar a un lloc on hi havia gent, ens van dir que ens deixaven perquè els homes gitanos no les podien veure amb nosaltres (homes). Hi ha societats més masclistes que d'altres.

Finalment, vam anar al concert i ens vam engatar com podríem haver fet a qualsevol racó del país. Per arrodonir el viatge, una altra volta a Barcelona vam anar a berenar: cafè amb llet i un gelat de llimona amb nata i galeta (per a l'Esteve) i un plat de patates amb bacó i un ou fregit (per a mi). Malgrat tot, la valoració del viatge és positiva, però la valoració del final del Correllengua no ho pot ser.

2 comentaris:

Marina ha dit...

Ja vaig veure a Vilaweb que hi havia hagut molt poqueta gent... M'alegro que hi anéssiu :) Quina por aquests gitanos, parlaran tot el català que tu vulguis però són masclistes a més no poder! :S

Pere cotte ha dit...

Cice, que l'Escudero és el que en va fer la tesi, dels gitanos catalans de dalt!!!! xDDD Un dia hem d'anar a xerrar amb un dels seus jaios, t'hi apuntes, no?

Salut, que a la propera serem més!