dimarts, 17 de juny de 2008

Avui, uns altres

Prest acabaré les pràctiques i tornaré un poc a la «normalitat» i esper que el bloc també. Mentre, tornaré a deixar que els altres facin el bloc, un poc. Avui li toca el torn de n'Ausiàs Marc, en Camilo Sesto i en Pedrito Fernández.

N'Ausiàs March ha preparat el poema «Lo jorn ha por de perdre sa claror». En Camilo Sesto fa una versió de «Som», den Raimon (sí, en valencià, xiquets, com la llengua de la seua mare, i apta per als més catalanistes). Finalment, en Pedrito Fernández fa «La de la mochila azul», la meva ranxera preferida (i amb molt diferència).

Au, ja direu que us agrada més i a veure si la setmana que ve pens qualque cosa per posar que sigui encara més interessant, però ara mateix tenc la ment totalment absorbida. I clos el març vindrà l'abril, que diuen.


LO JORN HA POR DE PERDRE SA CLAROR

Lo jorn ha por de perdre sa claror:
quan ve la nit que expandeix ses tenebres,
pocs animals no cloen les palpebres
e los malalts creixen de llur dolor.
Los malfactors volgren tot l’any duràs,
perquè llurs mals haguessen cobriment.
Mas jo, qui visc menys de par, en turment
e sens mal fer, volgra que tost passàs.
E, d’altra part, faç pus que si matàs
mil hòmens justs menys d’alguna mercé,
car tots mos ginys jo solt per trair me.
E no cuideu que el jorn me n’excusàs,
ans en la nit treball rompent ma pensa
perquè en lo jorn lo traïment cometa:
por de morir ne de fer vida estreta
no em tol esforç per donar-me ofensa.
Plena de seny, mon enteniment pensa
com aptament lo llaç d’amor se meta.
Sens aturar, pas tenint via dreta,
vaig a la fi, si mercé no em defensa.

(Edició de Joan Ferraté. Barcelona: Quaderns Crema, pàg. 64, versos 1269-1288.)






(Per cert, si teniu res pensat que us faci ganes que posi aquí i no dugui gaire feina, o si algú que no té bloc i sí que té coses a dir i a més vol fer veure que en té, només ho heu de dir. Estic obert a propostes.)

11 comentaris:

Maria ha dit...

No té res a veure (bé, molt poc) però n'Alcover ha estat el protagonista de la selectivitat d'enguany. Opció A un poema seu, opció B explica la temàtica de n'Alcover.
Jo també vaig de bòlit amb pràctiques, exàmens... quin desastre!
Besades :)

Notaire ha dit...

Per deixar el tercer clip enllaçat aquí he cercat al youtube la versió d'en Raimon del poema d'Ausiàs March, però no hi és. Dedueixo que ja ho devies haver fet tu. Preciós, preciós, "Lo jorn ha por" -i també amb uns companys de post ben inhabituals, diguem! ;)

josepms ha dit...

encara que potser m'anticipi a un futur post, mil enhorabones pes teu recent postgrau de l'univers!!!

tanta pena que passaves i mira! Avui cavespre, unes birres a sa teva salut!!!

Notaire ha dit...

Tard, però sí, lo jorn ha por:

http://www.musicadepoetes.cat/
app/musicadepoetes/servlet/
org.uoc.lletra.musicaDePoetes.
Titol?autor=141&titol=1760

Núr ha dit...

La part que he pogut entendre del poema m'ha agradat. No tinc gaire base poètica, així que segur que m'he perdut moooooltes coses! :S En Camilo Sesto... Crec que prefereixo la ranxera! La lletra és divertidíssima! :D

Ciceró Pascual ha dit...

Hola tothom. Us volia contestar abans, però va com va...

Maria, són ben boixos els mallorquins aquests, que no entenen que si hi ha dues opcions n'has de donar dues de diferents? A mi em van fer cosa semblant, però ja no me'n record com va anar exactament.

Notaire, has suposat massa però t'has lluit. No l'havia cercat ni sabia que en Raimon l'havia musicat (tot i que fa uns mesos em vaig descarregar els poemes dels segles XIV, XV i XVI den Raimon, però o no l'he trobada o no hi és -faig molt d'ordre aleatori amb la música de l'ordinador-). Gràcies, has fet una gran troballa, tot i que no es pot enllaçar directament. Pel que fa als companys, sí que ho són d'inhabituals per a March, però la diversitat és ben bona. Boníssin en Camilo eh? Gairebé veïns en l'espai i tan separats pel temps. Ai!

Josep! Gràcies. La resta, sí, he acabat el postgrau!!! Al final ha costat molt, però ja està i ha valgut la pena. Ho arrib a saber el tornaria a fer!

Hola, Núria. Enhorabona tu també pel postgrau, però la base poètica que dius s'agafa tornant-ho a llegir. Veuràs com qualsevol poema es llegeix millor després d'unes llegides!

Au, idò! Aprofit per informar que ahir vaig acabar la bufanda!!! I dilluns, les pràctiques!!! Visca!!!

Pere Cotte ha dit...

Una mica tendenciós escollir el "Som" del Camilo podent posar el seu famosíssim "Fooooorça Barçaaa!!!" Felicitats per la bufanda, tanmateix!

Pau ha dit...

Cice! Ara mateix estem parlant pel gmail, però així té més gràcia.

Felicitats per la bufanda! Felicitats pel postgrau (tu, Núria, també)! Gràcies per fer fotocòpies d'una cosa que em vaig passar mitja hora fotocopiant i de la qual, al final, em vaig quedar sense exemplar... típic!

I a veure quan anem a fer uns billars. Ho dic per si vols la revenja de l'última PALLISSA que vas rebre ;)

Salut!

Pau ha dit...

La de ojitos dormiloneeeeeeeees!!!

Jesús M. Tibau ha dit...

Quina combinació més curiosa: Ausias March i Camilo Sexto!

Salutacions

Ciceró Pascual ha dit...

Pere, més que tendenciós diria no representatiu del Camilo. El «Fooorça Barçaaa», me sap greu, però no el posaré. Aquí, no!

Pau, gràcies, te tornaré la pallissa, tot i que m'ha agradat que comentis «la de la mochila azul»; és una gran ranxera. Sí, no és una sardana, és una ranxera.

Jesús, benvingut a Galerades! La idea del bloc és d'espai de llibertat: ja sé que no hi peguen gens en March i en Camilo, però les dues que us he posat aquí són molt bones i per això són compatibles, els límits els posem nosaltres.

Salut a tothom!